Sæson 2019
Standerhejsning lørdag den 13. april kl. 9.00 med rundstykker og kaffe.
Med forbehold for at vejeret er med os vedrørende baneklargøring

Baneklargøring den 30. Marts fra 9.00 - 12.00
 
Kom og hjælp med at klargøre tennisbanerne, så de bliver rigtig gode at spille på.
 
Tag gerne en skovl og rive med så er det hurtigt overstået.
 
Der serveres kaffe og rundstykker.
angel Bageren vil gerne vide hvor mange rundstykker han skal bage så giv formanden et praj om du kommer og hjælper til, på gfrojk@gmail.com
 
Vi skal gerne være klar til standerhejsning 13. april :-)
wink

Husk, at der er Lørdagshygge hver første lørdag i måneden

Hold sættes efter antal fremmødte - typisk spiller vi double.
  • Vi starter altid kl. 09.00 med kaffen.
  • Medbring gerne selv kaffe.
  • Klubben arrangerer rundstykker.
  • Se kalender i klubhus for dato.

Klubaften hver onsdag fra kl 18.00 - 22.00

 

Vi sætter hold efter efter de fremmødte - kom og spil med. 

 

Alle er velkomne!


Nøgler

Nøgler købes hos tennisbestyrelsen. De nøgler der blev købt sidste sæson, gælder stadig.

Beretning fra Generalforsamling.

 

Formanden bød velkommen til de 6 fremmødte.

 

Sommeren 2018 var lang og meget tør.

Det gav mulighed for at spille tennis stort set hver dag. Og anlægget blev da også meget benyttet i 2018. Ikke mindst om formiddagen blev der spillet meget senior-tennis. Men også på onsdags-aftnerne og til første lørdag i måneden arrangementerne var der pæn deltagelse.

 

Antallet af betalende medlemmer har været stort set uændret fra året i forvejen. Dvs. at der inklusive familiemedlemskaber er ca. 30 medlemmer. Desværre er der kun lidt interesse fra børne- og ungdomsmedlemmer.

Med dette antal medlemmer er der generelt god plads til at spille.

 

Den officielle klargøringsdag var lørdag den 14. april. Der var bestilt 3 paller nyt grus, som heldigvis var blevet kørt ud på banerne i forvejen. Vi var nemlig kun 4 til stede om lørdagen. Og det er for lidt, så det blev et godt stykke hen på eftermiddagen, inden vi kunne gå hjem.

 

Linierne blev lagt om, fordi de efterhånden slog lidt for mange sving. Det var et større arbejde, men resultatet blev godt og linierne blev stort set liggende på plads hele sæsonen.

Vi havde igen i 2018 god hjælp til tromling af banerne ved Per Krogsgård. Vi betaler ham kr. 500,- for indsatsen, og de penge er givet godt ud.

 

I 2017 var der mange problemer med ukrudt på banerne. Og det var der også fra foråret 2018. Der blev igen forsøgt med kemi – uden særligt gode resultater. Men nogle ihærdige sjæle arbejdede gennem sæsonen med manuel fjernelse af ukrudtet, og det har givet resultat. Men vi skal forvente, at der også i år bliver behov for at yde en indsats på dette område.

 

På arealet udenfor banerne er der græs, som vi skal sørge for bliver slået. Det var i 2018 generet af massive besøg af muldvarpe, som kommunen – efter flere anmodninger – gik i gang med at bekæmpe.

 

Den lange tørre sommer gav et stort vandforbrug – ca. 218 m3. Det vil komme til at kunne ses vores regnskab, som er et ”skyggeregnskab”, idet det hele ligger i UIF-hovedafdelingen.

 

De seneste 2 år har der været on-line booking af banerne. Det fungerer godt, men det er indtrykket, at det ikke bliver brugt særligt meget, eftersom der generelt er god plads på banerne med det aktuelle medlemstal.

 

Vi har ikke set spillere, der kom fra ”Ulstrupkortet”. Tilsvarende gælder for gæster fra Bamsebo.

 

Der er de seneste år ikke blevet afholdt klubmesterskab.

Men dette vil der blive lavet om på i 2019, hvor mesterskaber vil blive afholdt på en lørdag. Det er planlagt til at være lørdag den 15. juni.

 

Vi havde i 2018 standerhejsning lørdag den 28. april. Men som vejret artede sig, kunne vi godt være startet 2-3 uger tidligere. Derfor har vi i år besluttet at fremrykke klargøringen af banerne. Skulle det vise sig, at frosten bliver ved med at genere ind i april, må denne tidsplan revurderes.

Men vi satser på, at gennemføre klargøringen af banerne lørdag den 30. marts kl. 9.00 og med standerhejsning 2 uger senere lørdag den 13. april. Og så skal vi i år sikre, at der komme flere end 4 på klargøringsdagen.

 

Kontingentet fastsættes uændret på kr. 600,- for voksne, kr. 300,- for børn og kr. 1.000,- for familie-medlemskaber.

 

Nyvalgt til bestyrelsen blev Juel Bundgaard, mens Børge Bjelke Jensen blev valgt til suppleant.

 

 

Gunner Frøjk

Formand for Tennisafdelingen

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om, hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
Ulstrup IF, Nattergalevej 10, 8860 Ulstrup