Nøgler

Nøgler købes hos tennisbestyrelsen. De nøgler der blev købt sidste sæson, gælder stadig.
 


Kære tennisspillerecool
 

Vi har brug for jeres hjælp.
For at sikre, at banerne altid er i god stand og perfekte at spille på, er det nødvendigt, at vi alle hjælper til.
 
Når vi er færdige med at spille, skal banen gøres klar til de næste.
Og banen afleveres i en tilstand, som er mindst lige så god, som da vi modtog den.
 
Der kan opstå mindre huller og ujævnheder under spillet. Disse kan ikke klares med kosten alene.
Hertil anvendes jern-skraberne, som hænger sammen med linje-kostene.
Huller fyldes op og ”klappes” til med jernskraberen eller med skosålerne.
Herefter fejes banen med kosten som anført på tavlen ved indgangen.
 
Og så bedes I feje området mellem selve banen og hegnet. Og sikre at ”bremsespor” fjernes.
Vi har i flere år haft problemer med ukrudt på banerne.
Dette problem kan og skal vi ikke løse med kemi, men med fejning hver gang vi har brugt banen.
Dette har vist sig at være den mest effektive måde at forebygge ukrudt på.
 
Hvis vi alle efterlever ovennævnte, kan vi hver gang komme til baner, som er indbydende og som er med til gøre tennis til den bedste sport!
 
På forhånd tak for jeres indsats!
 
Med venlig hilsen
Bestyrelsen           


AFDELINGSMØDE I ULSTRUP TENNISKLUB

DEN 27. FEBRUAR 2023.

Referat fra mødet:

  • Formanden bød velkommen til de 9 fremmødte medlemmer.
  • Bestyrelsens beretning:

Sæsonen 2022 startede med baneklargøring lørdag den 9. april. Det var ca. 10 dage senere end i 2021, hvor vi var blevet generet af frost efter klargøringen.

Det var blevet besluttet at få lagt nye linjer på bane 1. Derfor blev de gamle fjernet og kørt på genbrugspladsen. Desværre blev der problemer med leveringen af nye linjer. Først fik vi leveret forkerte linjer, derefter linjer, som var blevet beskadiget under transporten fra Tyskland. Først i tredje forsøg lykkedes det at få de rigtige ( og intakte ) linjer. Alt dette medførte, at bane 1 først kom i brug med ca. en måneds forsinkelse.

Men standerhejsningen blev fastholdt til lørdag den 23. april, hvor vi kunne gå i gang med at spille tennis, men altså kun på bane 2.

Gennem hele sæsonen var banerne gode at spille på.

Der blev spillet mange timers tennis i 2022. Stort set hver formiddag mandag, tirsdag og onsdag var der folk på banerne. Tilslutningen til 1.-lørdag-i-måneden arrangementerne var generelt god, mens tilslutningen til ”kom og spil med”, der var hver tirsdag kl. 18, ikke havde den forøgede opbakning, som vi havde håbet på ville være konsekvensen af at flytte dette arrangement fra om onsdagen. Det blev derfor på aftenens møde besluttet at flytte tilbage til onsdage kl. 18.00.

I 2022 fik vi genoptaget klubmesterskabet. Der var 9 deltagere hos herrerne og 2 hos damerne, nemlig Bente Pedersen og Lene Hermansen. Damerne gik altså direkte til finalen, og her viste Lene sig – som vi har set mange gange tidligere – som den stærkeste og blev igen-igen klubmester. På herresiden blev der spillet efter ”vind eller forsvind” systemet. I finalen mødtes den mange gange tidligere finalist John Lund med Anders Juul Balle. Anders trak det længste strå og fik dermed for første gang sit navn på klubmester-trofæet.

Der forventes at blive afholdt klubmesterskab igen i 2023. 

Generelt må vi erkende, at tilgangen af nye medlemmer er beskeden, men de medlemmer vi har, har været trofaste, så medlemstallet i ´22 har været stort set uændret i forhold til ´21. Det er især tilgang fra de yngre årgange, som vi mangler. Måske succesen for Holger Rune og Clara Tauson kan stimulere interessen?

Klubbens økonomi er god. Vi kan – trods indkøb af diverse remedier – herunder nye linjer – samt opsætning af nyt tag på den overdækkede terrasse – bidrage positivt til regnskabet, der føres i UIF-regi.

Kontingentet fastholdes uændret. Dvs. kr. 600,- for seniorer, kr. 300,- for børn og unge, samt familiemedlemskab for kr. 1.000,-. Unge, som gerne vil spille en halv sæson ( eks. Efterskoleelever ) spiller for kr. 150,-.

Kassereren fremlagde regnskabet, som viste et overskud på ca. kr. 9.000,-.

Gunner Frøjk var på valg til bestyrelsen. Han blev genvalgt.

Ejvind Møller Andersen blev genvalgt som suppleant til bestyrelsen.

 


 


KLUBMESTERSKAB  2023
Ulstrup Tennisklub

 

Igen i år vil klubben afvikle et klubmesterskab – både for damer og herrer.

Skal du have dit navn på klubbens flotte mesterskabspokal? 

I år vil turneringen blive planlagt, så alle får flere kampe – uanset tenniskundskaber og resultater.

Skriv dig på listen i klubhuset senest mandag den 19/6.



DAMER:
 

Da der kun er 2 tilmeldt Dame pulje er reglerne som følger:
 

Spilles som bedst af 3 kampe.

Dvs. den, der først vinder 2 kampe, er klubmester.

 

Spiller 1 og Spiller 2 aftaler selv spilletidspunkter.

Kampresultater påføres listen i klubhuset.

De 2 første kampe skal være afviklede senest den 15/8.

En evt. 3 kamp skal være afviklet senest den 1/9.

 

Herrer:

Herreturneringen spilles efter følgende regler, med 4 puljer:

I hver af de 4 puljer spiller alle mod alle, dvs. 3 kampe i alt i hver pulje. To vundne kampe giver dermed 1. pladsen i puljen. I det tilfælde, at alle 3 hver vinder én kamp, er det antal vundne sæt, der tæller. Ved samme antal vundne sæt, at det antal vundne partier, der tæller. Er der herefter også lighed, foretages lodtrækning.

Spillerne aftaler selv spilletidspunkter.

Alle kampresultater påføres listen i klubhuset.

Alle puljekampe skal være afviklede senest den 31/7.

 

Semifinaler:

Vinder pulje 1 – vinder pulje 3

Vinder pulje 2 – vinder pulje 4

Semifinalerne skal være afviklede senest de 15/8.

 

Herefter aftales spilletidspunktet for finalen mellem de 2 finalister og bestyrelsen, så kampen kan annonceres, og så interesserede kan møde op og overvære en spændende finale.

 


Sæson 2023
 

TENNIS for voksne – ca. 15 år og opefter

Har du lyst til at lære at spille tennis – eller vil du gerne i gang igen ?

Prøv voksenintro i Ulstrup Tennisklub. 

Her får du:

  • Op til 6 timers træning – uden binding
  • Intro til basal tennisteknik
  • Kendskab til tennisreglerne
  • En spritny låneketcher, der bliver din ved evt. indmeldelse
  • Kendskab til klubben og nye makkere på dit niveau
  • Masser af frisk luft og god motion

Tilbuddet er til nybegyndere og let øvede m/k.

For nærmere oplysning og aftale: 

Kontakt Gunner Frøjk på 3082 4946 ( tlf. eller SMS ) eller gfrojk@gmail.com. Eller én af de andre fra bestyrelsen – se nærmere under Tennis på Ulstrupif.dk.
 


 


Nu  er  der fuld  gang  i  tennissæsonen  2022 !!
 
Begge baner er nu klargjorte og i fin stand.
 
Baner kan bookes i forvejen via hjemmesiden. Bane 1 kan bookes for 1 time ad gangen, mens bane 2 kan bookes for 1,5 time. 
 
Og vi har lavet nogle forbedringer: På bane 1 er der nedlagt nye linjer og der er kommet nye koste til at feje banen efter brug. Og en ny måtte ved udgang fra banen. Og så er der opsat en vandslangeholder med oprul, så slangen ikke hænger og flyder.
Endvidere er der lagt nyt tag på terrassen, så vi kan sidde i tørvejr og nyde en forfriskning efter kampen.
 
Det vil fortsat være nødvendigt at rette huller op med skraberne, inden der fejes. Og ikke mindst at sørge for, at banerne vandes efter brug i de perioder, hvor der ikke kommer regn af betydning.
Vandingsanlægget tændes ved at trykke på knappen i hjørnet til venstre i klubhuset. Så vander den i 2 minutter. Ofte vil det være nødvendigt med 2-4 gange vanding for at det hjælper tilstrækkeligt.
 
Tilmelding og kontingent klares på vores hjemmeside under Ulstrup IF. Er man ny i klubben og skal have en nøgle til klubhus og bane, kan den ligeledes bestilles via hjemmesiden. De 3 bestyrelsesmedlemmer har nøgler, som så efterfølgende kan udleveres.
 
Medlemmer af Ulstrup Tennisklub har gratis bolde til rådighed – de ligger i klubhuset. Og skulle man have behov for at låne en ketsjer, ligger der et mindre udvalg af både børne- og voksenketsjere i klubhuset til fri afbenyttelse.


 

AFDELINGSMØDE  I  ULSTRUP  TENNISKLUB

DEN 22. FEBRUAR 2022.    

 

Referat fra mødet:

  • Formanden bød velkommen til de 9 fremmødte medlemmer

 

  • Bestyrelsens beretning:

Sæsonen 2021 startede med baneklargøring lørdag den 27. marts. Der var igen god opbakning fra medlemmerne. Vi fik banen revet op, fordelt 2 t grus, lagt linier på plads og efterfølgende tromlet banerne. Som tidligere havde vi god hjælp af Per Krogsgaard med havetraktoren, som er ideel til at få lavet en fast bane og linierne trykket på plads.

2 uger senere – den 10. april – kunne vi holde standerhejsning og begynde spillet. Efterfølgende kom nogle dage med frost, så vi måtte lukke banen i nogle dage, men derefter var banerne fine og fortsatte med at være det resten af sæsonen.

Først på sæsonen var der ret tørt og vi måtte vande meget for at holde på gruset, men fra midt i maj blev vi hjulpet af pænt med regn, så vores samlede vandforbrug i 2021 var nogenlunde gennemsnitligt.

Der blev spillet meget tennis på vores anlæg i 2021. Gennem hele sæsonen blev der spillet hver formiddag de første 3 dage om ugen. Og også på andre tidspunkter var der betydelig aktivitet.

Vores faste arrangement med ”første-lørdag-i-måneden-tennis” havde lidt varieret tilslutning, men vi fik hver gang en god turnering ud af det.

Derimod har det knebet med tilslutningen til spillet hver onsdag kl. 18, hvor alle medlemmer kan møde op. Bestyrelsen ønskede ideer til hvordan der kunne skaffes større fremmøde, og det blev derfor besluttet at flytte dette faste ugentlige arrangement til om tirsdagen, som det var for år tilbage. 

Der blev i 2021 ikke afholdt et klubmesterskab. Vi håber – under en eller anden form – at kunne genoptage denne aktivitet i 2022.  

Det er fortsat således, at det kniber med at få nye medlemmer. Herunder især børn og unge. I coronaåret 2020, hvor al indendørsaktivitet blev sat på pause, fik vi flere familier med børn som medlemmer. Men kun i meget begrænset omfang kom disse medlemmer igen i 2021.

Også i 2021 var vi med i ”Tennissportens Dag” med annoncering på facebook og plakater i hallen og ved klubhuset. Men som tidligere år kom der ingen interesserede. Derfor deltager vi ikke i dette arrangement i 2022. 

Generelt har der været stor tilfredshed med banernes beskaffenhed. Problemet med ukrudt på banen er der stadig, men i ´21 lykkedes det at holde ukrudtet nede, så det ikke generede.

Systemet med online booking af baner fungerer tilfredsstillende, og generelt er der god plads til at komme til at spille, når man har lyst.

Klubben har en god økonomi og bidrager med et overskud til fællesskabet i UIF. Fra i år, 2022, er det lykkedes os at få tildelt et årligt kommunalt tilskud på kr. 12.000,- . Udover det faste tilskud til børn og unges medlemskaber.

Kontingentet fastholdes uændret: Voksne: kr. 600,-, børn og unge: kr. 300,- og familie-medlemskaber: kr. 1200,-. Der er endvidere indført et halv-sæson-kontingent for unge, som for kr. 150,- kan spille indtil sommerferien. Dette er primært indført for at tiltrække elever fra Gudenådalens Efterskole.

 

  • Regnskab.

Kassereren fremlagde klubbens regnskab, der udviste et overskud på ca. kr. 5.000,-.

 

  • Valg til bestyrelsen.

Juel Bundgaard var på valg og blev genvalgt.

 

Til suppleant valgtes Ejvind Møller Andersen

 

  • Eventuelt.

For at forbedre og vedligeholde tennisanlægget blev det debatteret at få nye linier til bane 1 og nyt tag på overdækningen af vores terrasse.

Begge dele bliver iværksat i løbet af foråret.

 

 

Forår og baneklargøring er lige om hjørnet.

Derfor planlægger vi efter at klargøre baner


lørdag den 9. april kl. 9.00.
 
 

Hvis vi har vejrguderne med os så er der 

winkStanderhejsning

lørdag den 23. april kl. 9.00.

 
Denne dag byder klubben på kaffe/the og rundstykker mv. til alle fremmødte.


Tennis banerne er åbne, mandag den 19. april.

- Booking af baner er også klar mandag den 19. april.

Nyhed: Juniorer kan købe halv sæson til 150kr.

Husk nu at der er også er åbnet for kontingent betaling...


 

Søndag den 14. juni blev der afviklet klubmesterskab for herrer.


Igen i år blev finalen et opgør mellem Anders Messel og John Lund.
Og med samme slutresultat som de foregående år. 
Første sæt var meget lige. John kom foran 6-5 og kunne serve sættet hjem.
Det mislykkedes og i stedet endte sættet i tie-break. Her var Anders klart bedst og vandt 7-2 og dermed første sæt.

I andet sæt var der ikke meget spænding.
Anders fastholdt det mentale og spillemæssige overtag og vandt 2. sæt 6-1.
Og dermed blev Anders Messel endnu en gang klubmester i Ulstrup Tennisklub og kunne modtage pokalen efter en fuldt fortjent sejr.

Vi ønsker Anders tillykke med titlen.
HUSK    Tennis på lørdag den 5. September kl. 9.00.
 
For ALLE medlemmer af Ulstrup Tennisklub.
 
Vi mødes kl. 9.00 og begynder med en kop kaffe/the og et rundstykke m.v.
Herefter sættes holdene – vi spiller double.
 
Vi slutter ved 11-tiden med en forfriskning.
 
Vel mødt!

Klubmesterskab 2020:

Mesterskabet vil i år blive afholdt  søndag den 14. juni fra kl. 9.00.

Tilmelding kan ske på den ophængte liste i klubhuset eller direkte til Gunner Frøjk på mail gfrojk@gmail.com.

BEMÆRK: Sidste frist for tilmelding er onsdag den 10. juni.

 





Til alle 2019-medlemmer af Ulstrup Tennisklub

 
 

SÅ blev der givet grønt lys for åbning af tennisbanerne!

 

Der bliver ikke nogen egentlig standerhejsning, som vi ellers har tradition for.
Og vi kan heller ikke tilbyde kaffe og rundstykker mv. ved sæsonstarten.

 

Vi vil bede jer om at læse vejledning i højre side den indeholder retningslinjer for forebyggelse af, at vi overfører smitte spillerne imellem.

 

Det vil være muligt at spille både singler og doubler.
Og der må maks opholde sig 8 spillere på de to baner tilsammen.

 

Klubben vil stille håndsprit/desinfektion til rådighed. Både inde på banerne og udenfor klubhuset. Så kan man bruge disse midler ved ankomst, mens man spiller og inden man forlader området.

 

Der vil ikke blive stillet borde/bænke frem til socialt samvær i klubben.

 

Bestyrelsen beder om, at man betaler kontingent inden man begynder at spille.
Og senest efter første spilledag/-aften.

 




 

ÅBNING  AF  BANERNE  VIL  SKE  ONSDAG DEN 22.  APRIL KL. 18.00.

Dette er vores normale ”kom-og-spil-med-aften”.

Vi forventer da at have alt klar til en forhåbentlig god og lang sæson!




 

Med venlig hilsen

 

Bestyrelsen





 


Baneklargøring:

I år vil vi klargøre banerne lørdag den 4. april 2020, kl. 9.00.

Vi begynder med en kop kaffe og et rundstykke.

Mød op til en hyggelig formiddag og vær med til at gøre anlægget i perfekt stand til en god sæson!

Medbring gerne en skovl og en rive.

 

Standerhejsning:

Standerhejsning og ibrugtagning af banerneer udsat, dato annonceres her når der kommer en ny dato fra DTF / DIF.

Også her byder klubben på en kop kaffe og et rundstykke
 

 


MEDLEMSMØDE I ULSTRUP TENNISKLUB


Tirsdag den 25. februar 2020 kl. 19.00
I Ulstrup Hallerne.
BEMÆRK: Mødelokale med indgang ved Fitness.

Dagsorden:

1)    Valg af dirigent
2)    Aflæggelse af beretning
3)    Fremlæggelse af regnskab
4)    Indkomne forslag
5)    Valg til bestyrelsen. Gunner Frøjk er på valg.
6)    Valg af suppleant
7)    Eventuelt


 

REFERAT fra MEDLEMSMØDE



Tirsdag den 25. februar 2020 kl. 19.00
I Ulstrup Hallerne.

Formanden bød velkommen til de 5 fremmødte.

Beretning fra bestyrelsen:

Tennissæsonen 2019 havde en kold begyndelse, dvs. der kom generende frost sidst
i april og i begyndelsen af maj måned. Det generede dannelsen af et fast
grusunderlag.

Baneklargøringen blev gennemført 2 uger tidligere, end vi plejer at gøre. Det
skete lørdag den 30. marts og 2 uger senere - den 13. april - var vi klar til
standerhejsning.

Vi havde igen i 2019 stor hjælp af at få banerne tromlet med Per Krogsgårds
havetraktor. Som følge af den sene frost måtte vi have fat i Per én gang ekstra
for at få banerne og lines helt på plads.

Efter en lidt tør start på sæsonen blev det mere normalt dansk sommervejr med
ret så meget regn. Det betyder, at vores vandforbrug i ´19 blev på ca. 1/3 af
forbruget i den meget tørre sommer 2018. Vand er dyrt, og derfor har vort
vandforbrug stor indflydelse på klubbens økonomi. Dette vil vi se senere under
kassererens gennemgang af regnskabet.

Trods vejrmæssige udfordringer blev der spillet meget tennis i 2019. Der har
været spillet 3-4 formiddage - stort set hver uge.

 


2019
I weekenden 15. – 16. juni blev der afviklet klubmesterskab for herrer. Der var 7 deltagere, som spillede indledende kampe om lørdagen. Desværre blev det regnvejr, så vi nående kun til at få afviklet semifinalerne, mens finalen så blev spillet søndag i tørt vejr og solskin.

Det blev, som så mange gange tidligere, et opgør mellem Anders Messell og John Lund.

Anders blev klubmester med en sejr på 6-1, 7-6.

I første sæt var John helt ”væk”, men i andet sæt blev der spænding om udfaldet. Og marginalerne gjorde, at sættet måtte ud i en tiebreak. Her var Anders klart skarpest og vandt med 7-3 og dermed sættet og kampen.

Herefter kunne Anders Messell velfortjent modtage pokalen, som han har vundet så mange gange før.

Der var i år indkøbt en ny pokal, eftersom Anders havde vundet den tidligere til ejendom. Han havde nemlig vundet den de seneste 5 år i træk.

Stort tillykke til Anders Messell.

 

På billedet ses den stolte klubmester i den røde trøje.

 

Du kan evt. ( også ) vælge det andet billede med teksten:

 

Mesterskabspokalen overrækkes til den  nye klubmester Anders Messell af klubbens formand Gunner Frøjk. Finalemodstanderen John Lund må vente på revanche indtil næste års klubmesterskab.

Beretning fra Generalforsamling. 2019

 

Formanden bød velkommen til de 6 fremmødte.

 

Sommeren 2018 var lang og meget tør.

Det gav mulighed for at spille tennis stort set hver dag. Og anlægget blev da også meget benyttet i 2018. Ikke mindst om formiddagen blev der spillet meget senior-tennis. Men også på onsdags-aftnerne og til første lørdag i måneden arrangementerne var der pæn deltagelse.

 

Antallet af betalende medlemmer har været stort set uændret fra året i forvejen. Dvs. at der inklusive familiemedlemskaber er ca. 30 medlemmer. Desværre er der kun lidt interesse fra børne- og ungdomsmedlemmer.

Med dette antal medlemmer er der generelt god plads til at spille.

 

Den officielle klargøringsdag var lørdag den 14. april. Der var bestilt 3 paller nyt grus, som heldigvis var blevet kørt ud på banerne i forvejen. Vi var nemlig kun 4 til stede om lørdagen. Og det er for lidt, så det blev et godt stykke hen på eftermiddagen, inden vi kunne gå hjem.

 

Linierne blev lagt om, fordi de efterhånden slog lidt for mange sving. Det var et større arbejde, men resultatet blev godt og linierne blev stort set liggende på plads hele sæsonen.

Vi havde igen i 2018 god hjælp til tromling af banerne ved Per Krogsgård. Vi betaler ham kr. 500,- for indsatsen, og de penge er givet godt ud.

 

I 2017 var der mange problemer med ukrudt på banerne. Og det var der også fra foråret 2018. Der blev igen forsøgt med kemi – uden særligt gode resultater. Men nogle ihærdige sjæle arbejdede gennem sæsonen med manuel fjernelse af ukrudtet, og det har givet resultat. Men vi skal forvente, at der også i år bliver behov for at yde en indsats på dette område.

 

På arealet udenfor banerne er der græs, som vi skal sørge for bliver slået. Det var i 2018 generet af massive besøg af muldvarpe, som kommunen – efter flere anmodninger – gik i gang med at bekæmpe.

 

Den lange tørre sommer gav et stort vandforbrug – ca. 218 m3. Det vil komme til at kunne ses vores regnskab, som er et ”skyggeregnskab”, idet det hele ligger i UIF-hovedafdelingen.

 

De seneste 2 år har der været on-line booking af banerne. Det fungerer godt, men det er indtrykket, at det ikke bliver brugt særligt meget, eftersom der generelt er god plads på banerne med det aktuelle medlemstal.

 

Vi har ikke set spillere, der kom fra ”Ulstrupkortet”. Tilsvarende gælder for gæster fra Bamsebo.

 

Der er de seneste år ikke blevet afholdt klubmesterskab.

Men dette vil der blive lavet om på i 2019, hvor mesterskaber vil blive afholdt på en lørdag. Det er planlagt til at være lørdag den 15. juni.

 

Vi havde i 2018 standerhejsning lørdag den 28. april. Men som vejret artede sig, kunne vi godt være startet 2-3 uger tidligere. Derfor har vi i år besluttet at fremrykke klargøringen af banerne. Skulle det vise sig, at frosten bliver ved med at genere ind i april, må denne tidsplan revurderes.

Men vi satser på, at gennemføre klargøringen af banerne lørdag den 30. marts kl. 9.00 og med standerhejsning 2 uger senere lørdag den 13. april. Og så skal vi i år sikre, at der komme flere end 4 på klargøringsdagen.

 

Kontingentet fastsættes uændret på kr. 600,- for voksne, kr. 300,- for børn og kr. 1.000,- for familie-medlemskaber.

 

Nyvalgt til bestyrelsen blev Juel Bundgaard, mens Børge Bjelke Jensen blev valgt til suppleant.

 

 

Gunner Frøjk

Formand for Tennisafdelingen

Tennissportens Dag

Vær med til Tennissportens Dag 2019 i Ulstrup Tennis Klub
 

Ulstrup Tennis Klub afholder Tennissportens Dag
lørdag den 4. maj, 9:00 til 12:00 – og du er selvfølgelig inviteret.

Alle interesserede er velkomne – både børn, voksne, nybegyndere og øvede. 
 

Der er mulighed for at låne ketsjere, og klubbens ledere står klar til at give alle uanset alder og niveau en god tennisoplevelse.

Vi håber, at du vil hjælpe os med at sprede budskabet ved at invitere venner, familie eller måske kollegaerne med til en sjov og aktiv dag, hvor de kan prøve at spille tennis og opleve fællesskabet både på og udenfor banen.
 

Vi byder på en forfriskning og repræsentanter fra klubben fortæller om klubbens træningstilbud, aktiviteter og priser.
 

Se mere på og tilmeld jer også gerne på forhånd via www.bevægdigforlivet.dk/tennis.
Alle forhåndstilmeldte deltager samtidig i en lodtrækning om fede tennispræmier fra ’Bevæg dig for livet - Tennis’.

 

Vi glæder os til at byde velkommen til udendørssæsonen 2019!
 

Inspiration på youtube:

 

https://www.youtube.com/watch?v=wRgvVFDsixE&list=PLCOEPT9d9cgqwrHf-_bVfFePHJisgATjp&index=9

https://www.youtube.com/watch?v=z8Cid4PAnBY&list=PLCOEPT9d9cgqwrHf-_bVfFePHJisgATjp&index=5

Standerhejsning lørdag den 28. april kl. 9.00 med rundstykker og kaffe

Baneklargøring den 14. april fra 9.00 - 12.00
 
Kom og hjælp med at klargøre tennisbanerne, så de bliver rigtig gode at spille på.
 
Tag gerne arbejdshandsker med :-)
 
Der vil være kaffe, en øl eller sodavand.
 
Vi skal gerne være klar til standerhejsning 28. april :-)

wink

Husk, at der er Lørdagshygge hver første lørdag i måneden

Hold sættes efter antal fremmødte - typisk spiller vi double.
  • Vi starter altid kl. 09.00 med kaffen.
  • Medbring gerne selv kaffe.
  • Klubben arrangerer rundstykker.
  • Se kalender i klubhus for dato.

Klubaften hver onsdag fra kl 18.00 - 22.00

 

Vi sætter hold efter efter de fremmødte - kom og spil med. 

 

Alle er velkomne!


Nøgler

Nøgler købes hos tennisbestyrelsen. De nøgler der blev købt sidste sæson, gælder stadig.



Standerhejsning  

Lørdag d. 23/4  kl. 09.00
 

Velkommen til standerhejsning 2016:

Klubben er vært ved en kop kaffe og rundstykker fra kl. 09:00.

Er banerne spilleklar, åbnes banerne, der spilles primært double “hyggetennis”. Hvis der er plads stiller vi boldkanonen op til de morgenfriske. 

Der kan købes nøgler, aftales trænings tidspunkter se også plakaten .  

Medlemsregistrering skal foretages på UIF hjemmeside, Bemærk at juniortræning er med i kontingent.

Husk gratis bolde er med i kontingent.

Mvh. Tennisafdelingen i UIF. Lars Bo Andersen, Gunnar Frøjk, Per Bisgaard.

 



10/4-2016

Udskiftning af nøgler i tennisklubben                    

 

Kære Tennismedlem.

 

I forbindelse med opstart af ny sæson har bestyrelsen besluttet at vi skal have udskiftet alle nøgler.

Politikken hidtil har været at skifte nøglerne ca. hver 5 år, men efter optagelse i UIF er dette princip gået tabt hvorfor der er gået næsten 10 år siden sidste nøgleskift. .

 

Flere har oplevet ikke betalende medlemmer spille på banerne hvilket et nøgleskift fremadrettet forhindre - så tennisbanerne igen forbeholdes betalende medlemmer.

 

Nøgleskiftet koster 100 DKK per nøgle.

 

Hvis gammel nøgle indleveres er prisen 50 DKK per nøgle.

 

Nøgler kan købes og udleveres som følger

  • ved sæsonstart d. 23/4

  • ved 1. Lørdag i måneden tennis efter aftale med et bestyrelsesmedlem

  • Tirsdag aften tennis - efter aftale med et bestyrelsesmedlem.

  • Efter aftale med et bestyrelsesmedlem.

 

Kontakt oplysninger på bestyrelsen kan findes på UIF/Tennis hjemmesiden.

 

Bestyrelsen beklager evt. besværligheder i forbindelse med nøgleskiftet.

 

På bestyrelsens vegne

 

Lars Bo Andersen, Formand


Arbejds Lørdag

Baneklargøring 

Lørdag d. 9/4  kl. 09.00

Vi skal have gjort banerne klar til en ny sæson.
- Baner skal rives op
- Det sidste grus fra sidste år skal fordeles,
- Linierne rettes op
- Til sidst tromles det hele ned.
- Græskanter skal trimmes rundt ved hegnet.

- Er der overskud til det skal der gøres lidt rent i klubhuset.

Klubben serverer rundstykker….

Mvh. Tennisafdelingen i UIF.
Lars Bo Andersen, Gunnar Frøjk, Per Bisgaard.


Kort referat af bestyrelsesmøde i ULSTRUP TENNISKLUB den 9/4 2016. 

OPGAVE:                        ANSVARLIG:

Stor kalender til ophængning i klubhus            Per

Ukrudtbekæmpelse på banen. Forsøg med kemi        Per. Hvis kemi mislykkes uddelegeres opgaven 

Tromle banen - kontakt m. Per Krogsgård        Gunner

Nye skemaer til banereservation        Lars Bo

Medlemslister – de opdateres hyppigt – især først på sæsonen    Per

Klipning af græs ved klubhus /-bane        Alle

Vanding af bane        John er ansvarlig indtil han har instrueret Per i teknik

Hjemmeside – opdatering        John

Ansvar for tilstedeværelse af bestyrelsesmedlem eller anden rutineret

spiller ved første-lørdag-i-måneden-spil        Aftales fra gang til gang. Tovholder: Gunner        

Kontakt til UIF        Lars Bo

Træning af børn/juniorer og evt. andre        Lars Bo

Arrangør af klubturnering        Lars Bo evt. med hjælp fra Anders Messel

Åbningsdag den 23/4 kl. 9.00        Per ( køber brød m.v. ) + Gunner

Opsætning af net torsdag den 21/4 kl. 17.00        Lars Bo + Per + Gunner

Køb af gratis bolde til medlemmerne        Per

Nyt skilt vedr. baneklargøring efter brug        Per

Nye nøgler. Nye cylindre i de to døre.         Per

Hvordan man får fat i nøglen / pris. Orientering på hjemmesiden    Lars Bo

Hvis UIF vil have et udarbejdet budget        Lars Bo + Per

Holde rent og pænt på terassen        Gunner

Håndtering af affald        Per

Vigtig opgave at sikre, at alle medlemmer/spillere bruger tennis-egnede sko med flade såler.    Alle

Invitation til UIF Tennis afd. Medlems møde, Torsdag den 10/3-2015  kl. 19:30.

Sted: Mødelokale i Ulstruphallen.


- Beretning af Formanden, Lars Bo Andersen
- Gennemgang af økonomi, Budget asvarlig, John Lund, som også er på valg.
- Hvordan ser sæson 2016 ud for tennisklubben.

Alle tennis medlemmer er velkomne. Af hensyn til kaffe og brød så hører Lars Bo gerne fra jer inden den 5 Marts.

Vel mødt. Tennis afd.

Tennis 2014. Beretning.

Tennisåret 2014 blev et år med vigende medlemstal. I alt 57 medlemmer, hvilket er en ret stor tilbagegang i forhold til 2013, hvor der var 72 medlemmer.

Økonomien har været lidt til plussiden selvom et indbrud i klubhuset og en defekt ventil i vandingsanlægget betød ekstra udgifter.
Der blev på en nat brugt 150 kubikmeter vand.

Ungdomstræningen har været en succes for de unge over 10 år, hvorimod vi nok må erkende at der har været for få i den helt unge gruppe.
En stor tak til Morten Dam og Lars Bo Andersen for deres indsats i den forbindelse.

Årets klubmester i herresingle blev for 6. år i træk Anders Messell. Det forlyder, at han måtte kæmpe for sejren i år, men flot klaret. Et stort tillykke til Anders. Vi mangler desværre at få pigerne i gang, så der blev heller ikke i år en klubmester i damesingle.

Årets fællesarrangementer med tirsdags aften kampe og første lørdag i måneden doubler blev gennemført med en trofast men lidt for lille gruppe. Dejligt hvis flere ville tage del i disse mere sociale arrangementer.

Alt i alt et tilfredsstillende år, men vi håber på lidt flere medlemmer næste år.

Mvh. Tennisafdelingen. 05.03.2015

Tennis-nyheder i UIF Tennis

 

Ungdomstræning

Tennistræningen starter op igen fra uge 20 hver mandag.

Indtil videre med følgende hold:

Spillere indtil 10 år, 

  • Mandage kl. 16-17
  • Træner Lars Bo Andersen

 

Spillere fra 11 år og op

  • Mandage kl. 17-18
  • Træner Lars Bo Andersen

 

Har man lyst til at prøve, så mød op. Vi træner indtil skolernes sommerferie. 

 

Tennis tøserne:

Få motion på den sjove måde.

"Tennis tøserne" starter op med tennis hver onsdag fra uge 19.

I første omgang er bane B reserveret kl. 18-21.

Tilmelding kan ske til Jane Andersen, Jane.Andersen64@gmail.com - eller mobil 25135696.

Træningen aftales fra uge til uge i facebookgruppen "Tennis tøserne". Adgang til denne kan fås ved henvendelse til Jane. 

ungdomsklubmesterskaber i Ulstrup Tennis Klub.
 

Mandag d. 31/8 fra 16-18 blev der afviklet ungdomsklubmesterskaber i Ulstrup Tennis Klub.

 

Resultat blev:

 

1. Jacob Andersen

2. Andreas Andersen

3. Victor Knudsen

4. Frederik Dencker Poulsen

 

Der blev spillet mange spændende og flotte kampe. 

 

Tennistræningen fortsætter resten af September hver mandag fra 17-18.

 

Husk, at som ungdomsspiller har man mulighed for at spille når man har lyst. 

Man skal blot skrive sig på tavlen og have en nøgle til klubhus og baner.

Nøgle kan købes ved henvendelse til kasser John Lund. 

 

/Lars Bo Andersen, Formand

Invitation til Ulstrup Tennis afd medlems møde Torsdag d. 5/3-2015  kl. 19:30.
Sted: Mødelokale i Ulstruphallens kantine.


- Beretning af Formanden, Børge Jensen
- Gennengang af økonomi, Budget asvarlig, John Lund
- Hvordan ser sæson 2015 ud for tennisklubben.

Alle tennis medlemmer er velkomne men af hensyn til kaffe og brød så hører Børge gerne fra jer inden onsdag den 4 Marts.

Vel mødt. Tennis afd.
Medlems møde i Tennis AFD. se PDF (0.6 Mb)


 




Velkommen til Ulstrup IF - Tennisafdelingens nye side.

 

 

Kontingenter:

Senior 450,-kr.

Junior 250,-kr.

Familie på samme adresse 850,-kr.

Nøgle 100,-kr. (Gamle nøgler er stadig brugbare i 2013)

 


 


20. april kl. 09:00: Standerhejsningsmiley

Mød op, klubben er vært ved kaffe og rundstykker .

Der vil være mulighed for tilmeldning i klubhuset på åbningsdag.


25 maj: Forårsfavorit turneringen.cool

Kom og vær med til at starte årets nye rangliste.


 

 

Vintertennis

Som noget nyt arrangeres der indendørs tennis i vinterhalvåret, men det kommer der mere nyt om her på siden senere.
-- læs top tekst --

Vinter tennis.
 

  • Nu kan du tilmelde dig til vinter tennis.
  •  
  • Hal 2 er reserveret hver lørdag mellem 09:00 og 11:00 til tennis.
  • Vintertennis løber fra November til April.
  • Mød op den 2. November kl:09:00 så vi kan aftale hvordan vi fordeler tiderne.
  • Hvis der er stor interesse kan vi udvide haltiden.
  • Hal arrangementer har første ret til hallen så der kan være aflysninger i perioden.
  •  
  • Tilmeldnings gebyr på 100kr 
     derefter koster det 50kr pr. bane pr. time man spiller. 
  • eks. 4 mand, 1 times tennis = udgift på 12,50kr. pr mand.
  • Såfremt banen afmeldes i rimelig tid bortfalder bane betaling.

Velkommen til Ulstrup IF - Tennisafdelingens nye side.

 

På Generalforsamling blev forslaget om at lægge Tennis ind under UIF vedtaget, så nu er vi her.

Tilmeldning til sæson 2013 åbner her på UIF's hjemmeside.

Der vil være mulighed for tilmeldning i klubhuset på åbningsdag.

Kontingenter er uændret fra 2012.

Nøgle skal købes for 100kr hvis man er ny medlem. Betal på hjemmeside og få den udleveret til Tirsdags træning ved 18:00 tiden.

Tirsdage fra kl.18 --> 22 er der klubaften.


Kontingenter:

Senior 450,-kr.

Junior 250,-kr.

Familie på samme adresse 850,-kr.

Nøgle 100,-kr. (Gamle nøgler er stadig brugbare i 2013)

 


Lørdag den 13. april: 
Arbejdsdagen gik hurtigt. Vi startede med rundstykker kl. 09:00 og kl 12:30 havde vi kørt 3,5 tons grus ud og jævnet det.
Linierne blev tromlet ned, men det nye grus hang fast i tromlen, så vi stoppede med at tromle og vandede banerne grundigt istedet.

Så nu er alle velkommen til at komme forbi og
tromle og vande banerne frem til næste lørdag, så de bliver spilbare inden åbningsdagen 
den 20. april.

Per Krogsgaard kommer og tromler banerne med hans havetraktor 3 gange i løbet af ugen.

 


20. april kl. 09:00: Standerhejsningsmiley

Mød op, klubben er vært ved kaffe og rundstykker .

Der vil være mulighed for tilmeldning i klubhuset på åbningsdag.


25 maj: Forårsfavorit turneringen.cool

Kom og vær med til at starte årets nye rangliste.


 

TRÆNING

Ungdom 7–9 år, mandage kl. 15.00–16.00
Ungdom 10–14 år, mandage kl. 16.00–17.00
Senior instruktion for begyndere/let øvede fra 15 år, mandage kl. 17.00–18.00 


Vintertennis

Som noget nyt arrangeres der indendørs tennis i vinterhalvåret, men det kommer der mere nyt om her på siden senere

 

Ulstrup IF, Nattergalevej 10, 8860 Ulstrup